Tuesday, June 23, 2015


TRAGEDI BUKIT PUTUS






SEREMBAN 20 Jun - Seorang anggota tentera dan sepasang suami isteri warga emas maut sementara lima lagi cedera dalam nahas ngeri melibatkan lima kenderaan di atas Jambatan Bukit Putus, dekat Kilometer 15, Jalan Seremban-Kuala Pilah, malam tadi.
Dalam kejadian menyayat hati kira-kira pukul 10 malam itu, dua mangsa, Koperal Mohd. Hafiz Shamsudin, 27, dan L. Muthu, 63, meninggal dunia di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah akibat kemalangan berkenaan.

Sementara isteri Muthu, S. Duggamah, 58, meninggal dunia di Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ) di sini ketika menerima rawatan kecemasan.
Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Muhamad Zaki Harun berkata, siasatan awal mendapati kereta Mercedes-Benz yang dinaiki Muthu dan Duggamah dalam perjalanan dari arah Kuala Pilah me- nuju ke Serdang, Selangor.

Menurutnya, sejurus tiba di lokasi kejadian, kereta Muthu dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas dan memasuki laluan bertentangan di atas jambatan Bukit Putus.

“Berikutan itu, kereta Mercedes-Benz berkenaan telah melanggar sisi sebelah kanan sebuah kereta jenis Proton Pesona yang dinaiki seorang pemuda, Fazrul Anuar Sulaiman, 23.

“Mercedes-Benz itu kemudian bertembung dengan kenderaan Proton Wira Aeroback yang dipandu Mohd. Hafiz. Akibat pertembungan itu, Mercedes-Benz dan Proton Wira Aeroback berkenaan telah berpusing beberapa kali.

“Pada masa yang sama, kende- raan Mercedes-Benz itu telah me- langgar sebuah Toyota Hilux yang dinaiki tiga orang termasuk seorang kanak-kanak. Toyota Hilux berkenaan kemudian dilanggar oleh sebuah Perodua Viva yang dipandu seorang pelajar Politeknik Shah Alam,” katanya di sini hari ini.

Muhamad Zaki turut memaklumkan, selain Fazrul; pemandu Perodua Viva, Khirul Izwan Md. Yasin, 24; pemandu dan penum- pang Toyota Hilux, A. William Dass, 34, M. Shareenah, 35 dan seorang kanak-kanak, Daveena Isabel, 1 tahun 6 bulan diberikan rawatan di HTJ kerana mengalami kecederaan.


Ujar beliau, mayat mangsa yang meninggal dunia di tempat kejadian telah dihantar ke hospital yang sama untuk dibedah siasat sebelum diserahkan kepada anggota keluarga untuk urusan pengebumian.

No comments:

Post a Comment